W związku z wejściem w życie Rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska w sprawie wzoru wniosku o wypłatę dodatku węglowego, informuje się o możliwości składania wniosków w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Grudziądzu.
Dodatek węglowy przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, w przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane paliwami stałymi, wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2022 r. poz. 438). Wysokość dodatku węglowego wynosi 3.000,00 zł dla gospodarstwa domowego. Szczegółowe informacje zawarte są tutaj – link do informacji o dodatku węglowym
Dodatek węglowy jest świadczeniem jednorazowym, przysługującym wyłącznie w 2022r., przyznawanym na wniosek osoby zainteresowanej.
Wnioski można składać elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP, pocztą oraz ewentualnie w formie papierowej w Dziale Dodatków Mieszkaniowych (parter pokój 10, 11, 12 ) w godz. od 8:00 do 15:00.
- Pobierz wniosek w formacie PDF - Wniosek (PDF, 1,27MB)
- Pobierz wniosek w formie edytowalnej - Wniosek (DOCX, 31,9KB)
Papierowe druki wniosków dostępne są:
- w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego przy ul. Ratuszowej 1 oraz ul. Mickiewicza 28/30
- w Miejskim Punkcie Informacyjnym w Centrum Handlowym Alfa przy ul. Chełmińskiej 4
Termin składania wniosków upływa 30 listopada 2022r.
W celu sprawnej wypłaty świadczeń prosimy o podawanie we wnioskach numeru konta, na który ma zostać przelany dodatek węglowy.
O dostępności wniosków w formie papierowej w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu będziemy informować w kolejnym komunikacie.