Obraz: budynek będący siedzibą główną jednostki

Dzienny Dom Pomocy prowadzący działalność w obiektach przy ul. Piłsudskiego 111 oraz przy ul. Dywizjonu 303/4.

Obiekt pierwszy dysponuje 60 miejscami, natomiast drugi 40 miejscami. Dom zapewnia swoim podopiecznym dzienną opiekę oraz posiłki. Korzystanie z usług opiekuńczych na bazie DDP odbywa się na podstawie decyzji administracyjnej wydanej przez Dyrektora MOPR. Dom proponuje swym podopiecznym liczne zajęcia mające na celu aktywizację i rozwijanie twórczych zainteresowań, wzmacnianie kontaktów interpersonalnych, organizację czasu wolnego. Odpłatność kształtuje się na poziomie kosztów wyżywienia zgodnie z uchwałą Nr LXXVI/658/23 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 31 maja 2023 r. w sprawie szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w dziennym domu pomocy działającym w strukturze Domu Pomocy Społecznej w Grudziądzu.  Do podstawowych zadań Domu należy zapewnienie podstawowych świadczeń opiekuńczych poprzez:

  • stworzenie dogodnych warunków do dziennego przebywania osób zakwalifikowanych (w budynku 6 świetlic, ogród),
  • zaspokojenie potrzeb kulturalno-oświatowych (zajęcia w grupach zainteresowań, specyfika dni tygodnia w DDP, wyjazdy, wyjścia do instytucji kulturalno - oświatowych miasta) oraz prowadzenie działalności rehabilitacyjnej,
  • organizowanie terapii zajęciowej (zajęcia usprawniające, rozwijające zainteresowania, organizowanie wystaw prac),
  • zapewnienie wyżywienia w czasie pobytu (dwa posiłki),
  • współpraca z placówkami pomocy społecznej, klubami seniorów,
  • opieka medyczna (porady).

Wniosek wraz z kompletem dokumentów należy złożyć w MOPR, w dni robocze w godzinach 7.45 -10.00 w Punkcie przyjmowania wniosków w siedzibie MOPR przy ul. Waryńskiego 36 (parter) lub nawiązać kontakt telefoniczny z pracownikiem socjalnym Zespołu ds. pomocy instytucjonalnej Działu Usług Społecznych i Interwencji Kryzysowej, kontakt telefoniczny w godzinach 7.30 -15.30, numer: 56 69 68 784 lub 56 69 68 787 lub      56 69 68 790. Wniosek można przesłać pocztą lub pocztą elektroniczną: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Środowiskowy Dom Samopomocy dla osób z zaburzeniami psychicznymi ul. Marcinkowskiego 6-8

Środowiskowy Dom Samopomocy dla osób z zaburzeniami psychicznymi działa przez 5 dni w tygodniu, 8 godzin dziennie, oferuje 40 miejsc dla osób przewlekle psychicznie chorych i niepełnosprawnych intelektualnie zamieszkałych na terenie gminy miasto Grudziądz. Uczestnicy korzystają ze świadczeń opiekuńczych, zajęć terapeutycznych, rehabilitacyjnych, rekreacyjno-kulturalnych oraz edukacyjnych prowadzonych przez wykwalifikowaną kadrę. W budynku znajduje się m. in. pracownia rehabilitacyjna, kulturoterapii, zaradności życiowej, multimedialna, kulinarna, artystyczna, gospodarstwa domowego (z pralnią), pokój wypoczynku i wyciszeń, jadłodajnia, pokój socjalny, pokój specjalistów. Pensjonariuszom zapewniany jest posiłek. Realizację zadania publicznego pod nazwą „Prowadzenie na terenie gminy miasto Grudziądz Środowiskowego Domu Samopomocy (ŚDS) dla osób zaburzeniami psychicznymi” zlecono po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert Grudziądzkiemu Centrum „CARITAS”.

Skierowanie do ŚDS:

Skierowanie do ŚDS odbywa się na podstawie decyzji MOPR wydanej po złożeniu wniosku przez osobę zainteresowaną bądź jej opiekuna prawnego.

Do wniosku należy dołączyć:

  • zaświadczenie lekarskie wydane przez lekarza psychiatrę lub lekarza neurologa o występujących zaburzeniach psychicznych wraz z adnotacją, czy pacjent należy do osób przewlekle psychicznie chorych, niepełnosprawnych intelektualnie, czy też osób wykazujących inne przewlekłe zaburzenia czynności psychicznych,
  • zaświadczenie lekarza rodzinnego o stanie zdrowia i o braku przeciwwskazań do uczestnictwa w zajęciach domu wraz z informacją o sprawności w zakresie lokomocji osób niepełnosprawnych fizycznie,
  • orzeczenie o niepełnosprawności lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, o ile osoba takie posiada- zaświadczenia o dochodzie uzyskanym w miesiącu poprzedzającym złożenie wniosku wszystkich członków rodziny pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym. 

Wniosek wraz z kompletem dokumentów należy złożyć w MOPR, w dni robocze w godzinach 7.45 -10.00 w Punkcie przyjmowania wniosków w siedzibie MOPR przy ul. Waryńskiego 36 (parter) lub nawiązać kontakt telefoniczny z pracownikiem socjalnym Zespołu ds. pomocy instytucjonalnej Działu Usług Społecznych i Interwencji Kryzysowej, kontakt telefoniczny w godzinach 7.30 - 15.30, numer: 56 69 68 784 lub 56 69 68 787 lub 56 69 68 790. Wniosek można przesłać pocztą lub pocztą elektroniczną e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Odpłatność:

Pobyt w ŚDS jest bezpłatny.

Punkt Przyjmowania Wniosków z zakresu pomocy społecznej

Kawalerzysta na koniu

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie

ul. Waryńskiego 36

86-300 Grudziądz

tel. 56 69 68 700 fax: 56 69 68 702

 GODZINY URZĘDOWANIA:
Poniedziałek - Piątek: 7.45 - 10.00
wtorki od godz. 14.00 do 15.00

Dane teleadresowe

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie

ul. Waryńskiego 34A

86-300 Grudziądz

tel. 56 69 68 700 fax: 56 69 68 702

 GODZINY URZĘDOWANIA:
Poniedziałek-Piątek: 7.30-15.30

Informator teleadresowy - Kliknij! (PDF, 561 KB)
Informujemy, że w trosce o dobro klienta oraz
bezpieczeństwo, wszystkie rozmowy przychodzące i wychodzące są nagrywane.

Obiekt monitorowany całodobowo