Wnioski o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego 2018/2019
- Szczegóły
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Grudziądzu informuje, iż od 1 lipca 2018 r. można składać elektronicznie - za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego MRPiPS Emp@tia – przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego ePUAP, wnioski o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego na nowy okres świadczeniowy, tj. od 1 października 2018 r. do 30 września 2019 r.
Od 1 sierpnia 2018 r. przyjmowane będą wnioski w formie papierowej. Dokumenty o przyznanie świadczeń z funduszu alimentacyjnego wraz z załącznikami można przekazać także listownie.
Miejsce przyjmowania wniosków: Samodzielny Referat Funduszu Alimentacyjnego MOPR przy ul. Waryńskiego 34A, w godz. od 7.30 do 15.30 , a we wtorki w godz. od 7.30 do 17.00 na parterze w pokoju nr 25.
Do wniosku należy dołączyć między innymi:
- oświadczenie wnioskodawcy o dochodach członków rodziny osiągniętych w roku kalendarzowym poprzedzającym okres świadczeniowy, tj. 2017 niepodlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych np. stypendia, alimenty na rzecz dzieci, zasiłki chorobowe, dochody uzyskane z gospodarstwa rolnego, dochody osiągnięte z tytułu zatrudnienia za granicą Rzeczypospolitej Polskiej, świadczenie rodzicielskie, stypendia dla bezrobotnych finansowane ze środków Unii Europejskiej,
- zaświadczenie wystawione przez komornika lub oświadczenie o bezskuteczności egzekucji alimentów.
W zależności od indywidualnej sytuacji rodziny mogą być konieczne inne zaświadczenia lub oświadczenia oraz dowody niezbędne do ustalenia prawa do świadczenia z funduszu alimentacyjnego.
Ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego na okres świadczeniowy 2018/2019 i wypłata świadczeń zależne są od daty złożenia wniosku:
Data złożenia wniosku / Termin wydania decyzji i wypłaty świadczeń
1-31 sierpnia 2018 r. do 31 października 2018 r.
1-30 września 2018 r. do 30 listopada 2018 r.
1-31 października 2018 r. do 31 grudnia 2018 r.
1-30 listopada 2018 r. do 31 stycznia 2019 r.
1 grudnia 2018 r. – 31 stycznia 2019 r. do 28 lutego 2019 r.
Należy pamiętać, że wskutek złożenia wniosku później niż w październiku, prawo do świadczeń zostanie ustalone od miesiąca złożenia wniosku, bez wyrównania za wcześniejsze miesiące.
Informacja dla seniorów
- Szczegóły
Informujemy, że Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Toruniu w ramach projektu partnerskiego pn. „Pogodna jesień życia na Kujawach i Pomorzu - projekt rozwoju pomocy środowiskowej dla seniorów” prowadzi rekrutację ciągłą osób do objęcia wsparciem w formie teleopieki czyli elektronicznego systemu monitorowania.
Osoby zainteresowane mogą dostarczyć formularz zgłoszeniowy do ROPS w Toruniu. W razie pytań prosimy o kontakt pod nr telefonu: 56 657 14 69 lub mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Formularz zgłoszeniowy jest do pobrania pod poniższym linkiem:
Jednocześnie nadmieniamy, że w ramach projektu utworzono również Regionalne Centrum Informacji Senioralnej (RCIS), które odpowiada m.in. za budowę i prowadzenie tematycznego portalu informacyjnego dla osób starszych, dostępnego pod linkiem: www.infosenior.rops.torun.pl, dyżury osobiste i telefoniczne oraz organizowanie tematycznych spotkań służących podnoszeniu wiedzy w obszarze profilaktyki zdrowotnej i opieki nad niesamodzielnymi osobami starszymi.
Od kwietnia br. uruchomiono 5 punktów informacyjnych, w których seniorzy i ich opiekunowie mogą uzyskać informacje m.in. o formach i możliwościach wsparcia, pomocy środowiskowej, instytucjonalnej i zdrowotnej, ofercie kulturalnej i sportowej, infrastrukturze senioralnej czy dokonać zgłoszenia na usługę teleopieki.
Pracownicy RCIS dyżurują w następujących miejscach i terminach:
- INOWROCŁAW, w każdy poniedziałek w godz. od 9:00 do 13:00 w Zarządzie Rejonowym Polskiego Czerwonego Krzyża w Inowrocławiu, Aleja Okrężna 79;
- GRUDZIĄDZ, w każdy wtorek w godz. od 9:00 do 13:00 w Oddziale Rejonowym Polskiego Czerwonego Krzyża w Grudziądzu, ul. Dąbrowskiego 11-13;
- BYDGOSZCZ, w każdą środę w godz. od 9:00 do 13:00 w Kujawsko-Pomorskim Oddziale Okręgowym Polskiego Czerwonego Krzyża w Bydgoszczy, ul. Dr E. Warmińskiego 10;
- WŁOCŁAWEK, w każdy czwartek w godz. od 9:00 do 13:00 w Oddziale Rejonowym Polskiego Czerwonego Krzyża we Włocławku, ul. Zduńska 14;
- TORUŃ, w każdy piątek w godz. od 9:00 do 13:00 w siedzibie Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Toruniu, ul. Bartkiewiczówny 93.
Wnioski o przyznanie świadczeń w ramach rządowego programu „Dobry start” – „300+”, świadczeń wychowawczych - „500+” oraz świadczeń rodzinnych
- Szczegóły
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Grudziądzu informuje, iż od 1 lipca 2018 r. – wyłącznie drogą elektroniczną – będzie można składać wnioski o przyznanie świadczeń w ramach rządowego programu „Dobry start” – „300+”, świadczeń wychowawczych - „500+” oraz świadczeń rodzinnych. W przypadku programu „Dobry start” możliwe to będzie za pośrednictwem strony Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej: empatia.mrpips.gov.pl i bankowości elektronicznej. O świadczenia wychowawcze oprócz wymienionych możliwości także za pośrednictwem portalu usług elektronicznych PUE ZUS i za pośrednictwem platformy usług administracji publicznej ePUAP, natomiast o świadczenia rodzinne jedynie za pośrednictwem strony Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej: empatia.mrpips.gov.pl. Wnioski - w wersji papierowej – o przyznanie powyższych świadczeń będzie można składać od 1 sierpnia 2018 r.
Dobry start” – "300+"
- Szczegóły
Program „Dobry Start”
W dniu 1 czerwca 2018 r. weszło w życie Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start”. Program ten ma na celu wsparcie rodzin w ponoszeniu wydatków związanych z rozpoczęciem roku szkolnego.
Świadczenie w wysokości 300,00 zł jednorazowego wsparcia dla uczniów rozpoczynających rok szkolny jest niezależne od dochodu rodziny
Komu przysługuje świadczenie?
Świadczenie „Dobry start” przysługuje raz w roku, w związku z rozpoczęciem roku szkolnego do ukończenia:
- przez dziecko lub osobę uczącą się 20. roku życia;
- przez dziecko lub osobę uczącą się 24. roku życia – w przypadku niepełnosprawnych dzieci lub osób uczących.
Świadczenie przysługuje dziecku lub osobie uczącej się w:
- szkole podstawowej, dotychczasowym gimnazjum;
- szkole ponadpodstawowej i dotychczasowej szkole ponadgimnazjalnej;
- szkole artystycznej, w której jest realizowany obowiązek szkolny lub nauki;
- w młodzieżowym ośrodku socjoterapii, specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym, specjalnym ośrodku wychowawczym oraz ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym.
Komu świadczenie nie przysługuje?
Świadczenie dobry start nie przysługuje:
- jeżeli dziecko lub osoba ucząca się zostały umieszczone w domu pomocy społecznej, schronisku dla nieletnich, zakładzie poprawczym, areszcie śledczym, zakładzie karnym, szkole wojskowej lub innej szkole, jeżeli instytucje te zapewniają nieodpłatnie pełne utrzymanie;
- na dziecko z tytułu rozpoczęcia rocznego przygotowania przedszkolnego.
Gdzie i kiedy złożyć wniosek?
Wniosek o świadczenie „Dobry start” będzie można złożyć elektronicznie już od 1 lipca br. poprzez:
- stronę Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej : empatia.mrpips.gov.pl.
- bankowość elektroniczną.
W wersji papierowej wniosek można składać od 1 sierpnia br. w tych samym miejscu, gdzie wnioski o 500+ tj. w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Grudziądzu przy ul. Waryńskiego 34A w Dziale Świadczeń Rodzinnych i Wychowawczych p. 3, a rodziny zastępcze w Dziale Wspierania Rodziny i Pieczy Zastępczej p. 201.
Wniosek o świadczenie dobry start należy złożyć do 30 listopada. Wniosek złożony po tym terminie nie zostanie rozpatrzony.
Druki wniosków o świadczenie „Dobry start” można pobrać w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie lub ze strony internetowej MOPR.