- Szczegóły
Jeśli pragniesz nieodpłatnie przekazać niepotrzebne ale wciąż wartościowe i sprawne przedmioty, tym którzy ich potrzebują i poszukują, skontaktuj się z nami telefonicznie po numerem telefonu 56 69 68 775 lub napisz na adres e-mail: ogloszenia(małpa)mopr.grudziadz.pl - kontaktując się z nami należy koniecznie podać swoje dane kontaktowe oraz informacje o w/w przedmiotach.
- Szczegóły
Realizując zadania wynikające z ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa przekazujemy Państwu informacje pozwalające na zrozumienie zagrożeń występujących w cyberprzestrzeni oraz porady jak skuteczne stosować sposoby zabezpieczenia się przed tymi zagrożeniami.
Cyberbezpieczeństwo zgodnie z obowiązującymi przepisami to „odporność systemów informacyjnych na działania naruszające poufność, integralność, dostępność i autentyczność przetwarzanych danych lub związanych z nimi usług oferowanych przez te systemy” (art. 2 pkt 4) Ustawy z dnia 5 lipca 2018 roku o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa (Dz. U. z 2018 roku poz. 1560 ze zm.).
Najpopularniejsze zagrożenia w cyberprzestrzeni:
- ataki z użyciem szkodliwego oprogramowania (malware, wirusy, robaki, itp.),
- kradzieże tożsamości,
- kradzieże (wyłudzenia), modyfikacje bądź niszczenie danych,
- blokowanie dostępu do usług,
- spam (niechciane lub niepotrzebne wiadomości elektroniczne),
- ataki socjotechniczne (np. phishing, czyli wyłudzanie poufnych informacji przez podszywanie się pod godną zaufania osobę lub instytucję.
Sposoby zabezpieczenia się przed zagrożeniami:
- Zainstaluj i używaj oprogramowania przeciw wirusom i spyware. Najlepiej stosuj ochronę w czasie rzeczywistym.
- Aktualizuj oprogramowanie antywirusowe oraz bazy danych wirusów (dowiedz się czy twój program do ochrony przed wirusami posiada taką funkcję i robi to automatycznie).
- Aktualizuj system operacyjny i aplikacje bez zbędnej zwłoki.
- Nie otwieraj plików nieznanego pochodzenia.
- Nie korzystaj ze stron banków, poczty elektronicznej czy portali społecznościowych, które nie mają ważnego certyfikatu, chyba, że masz stuprocentową pewność z innego źródła, że strona taka jest bezpieczna.
- Nie używaj niesprawdzonych programów zabezpieczających czy też do publikowania własnych plików w Internecie (mogą one np. podłączać niechciane linijki kodu do źródła strony).
- Co jakiś czas skanuj komputer i sprawdzaj procesy sieciowe – jeśli się na tym nie znasz poproś o sprawdzenie kogoś, kto się zna. Czasami złośliwe oprogramowanie nawiązujące własne połączenia z Internetem, wysyłające twoje hasła i inne prywatne dane do sieci może się zainstalować na komputerze mimo dobrej ochrony – należy je wykryć i zlikwidować.
- Korzystaj z różnych haseł do różnych usług elektronicznych.
- Tam gdzie to możliwe (konta społecznościowe, konto email, usługi e-administracji, usługi finansowe) stosuj dwuetapowe uwierzytelnienie za pomocą np. sms, pin, aplikacji generującej jednorazowe kody autoryzujące, tokenów, klucza fizycznego.
- Regularnie zmieniaj hasła.
- Nie udostępniaj nikomu swoich haseł.
- Jeśli podejrzewasz, że włamano się na Twoje konto poczty elektronicznej – jak najszybciej zmień hasło.
- Podając poufne dane sprawdź czy strona internetowa posiada certyfikat SSL. Protokół SSL to standard kodowania (zabezpieczania) przesyłanych danych pomiędzy przeglądarka a serwerem.
- Zadbaj o bezpieczeństwo routera (np. ustal silne hasło do sieci Wi-Fi, zmień nazwę sieci Wi-Fi zmień hasło do panelu administratora, aktualizuj oprogramowanie routera, wyłącz funkcję WPS, aktywuj funkcję Gościnna Sieć Wi-Fi „Guest Network”).
- Sprawdzaj pliki pobrane z Internetu oraz na nośnikach zewnętrznych za pomocą skanera antywirusowego.
- Staraj się nie odwiedzać zbyt często stron, które oferują niesamowite atrakcje (darmowe filmiki, muzykę, albo łatwy zarobek przy rozsyłaniu spamu) – często na takich stronach znajdują się ukryte wirusy, trojany i inne zagrożenia.
- Nie zostawiaj danych osobowych w niesprawdzonych serwisach i na stronach, jeżeli nie masz absolutnej pewności, że nie są one widoczne dla osób trzecich.
- Nie wysyłaj w e-mailach żadnych poufnych danych w formie otwartego tekstu – niech np. będą zabezpieczone hasłem i zaszyfrowane – hasło przekazuj w sposób bezpieczny.
- Pamiętaj o uruchomieniu firewalla.
- Unikaj z korzystania otwartych sieci Wi-Fi.
- Wykonuj kopie zapasowe ważnych danych.
- Pamiętaj, że żaden bank czy Urząd nie wysyła e-maili do swoich klientów/interesantów z prośbą o podanie hasła lub loginu w celu ich weryfikacji.
Dodatkowe informacje dostyczące cyberbezpieczeństwa - kliknij aby się z nimi zapoznać.
- Szczegóły
Informacje o Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Grudziądzu
Główna siedziba Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie, zwanego dalej Ośrodkiem lub Mopr znajduje się przy ulicy Waryńskiego 34A w Grudziądzu.
Budynek ma trzy wejścia.
To zdjęcie przedstawia główne wejście do budynku głównego.
Przy głównym wejściu do budynku zamontowane jest system wzywania call-hear. Osoba potrzebująca wsparcia naciska przycisk i czeka na pojawienie się pracownika MOPR. Pracownik pomoże wymagającemu klientowi w poruszaniu się po budynku. Zaprowadzi lub wskaże miejsce jego wizyty.
To zdjęcie przedstawia system wzywania call-hear.
To zdjęcie przedstawia wejście boczne znajdujące się przy windzie (po lewej stronie wejścia głównego) – to wejście jest odpowiednie dla osób z niepełnosprawnościami, starszych i dla matek z dziećmi.
Wejście do kasy znajduje się po prawej stronie od wejścia głównego - to wejście jest przeznaczone dla klientów kasy i jest ono odpowiednie dla osób z niepełnosprawnościami, starszych i dla matek z dziećmi.
Przed budynkiem głównym jest specjalne miejsce parkingowe dla osoby z niepełnosprawnościami.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami jest na parterze budynku tuż przy windzie.
Toaleta jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Jeśli chcesz z niej skorzystać poproś o pomoc pracownika ochrony, którego znajdziesz w pomieszczeniu portierni. Portiernia znajduje się po lewej stronie gdy wejdziesz do budynku wejściem głównym. Jeśli potrzebujesz pomocy w innych sprawach to pracownik portierni także pomoże, np. odpowie na pytania, skieruje do właściwego pracownika.
W budynku dostępny jest plan tyflograficzny, który pomaga w lepszym odnalezieniu się w budynku - umożliwia szybkie dotarcie do poszczególnych pomieszczeń Ośrodka oraz sprawne załatwienie spraw.
Na pierwszym i ostatnim biegu schodów wewnętrznych zamontowane są aluminiowe nakładki (wyczuwalne stopami i za pomocą białej laski).
Dzięki systemom YourWay Plus i YourWay Beacon klienci Ośrodka mogą odnaleźć m. in. wejście i wyjście z budynku, windę, a także odnaleźć miejsca, które zostały przystosowane dla osób niepełnosprawnych (osoba z dysfunkcją wzroku po połączeniu z telefonem komórkowym posiadającym bezpłatną aplikację YourWay otrzyma informację dźwiękową opisującą miejsce w którym się znajduje). Aplikacja YourWay wymaga dostępu do lokalizacji oraz włączonego połączenia Bluetooth.
Posiadamy przenośną pętlę indukcyjną przeznaczoną dla osób niedosłyszących, która wspomoże Państwa rozmowę podczas spotkań z pracownikami i ułatwi sprawne komunikowanie się z osobami z niepełnosprawnością sensoryczną.
Czym zajmuje się Ośrodek?
Tutaj można otrzymać świadczenia z pomocy społecznej, dodatki mieszkaniowe oraz energetyczne.
W Mopr można złożyć wniosek o przyznanie świadczeń rodzinnych (w tym związanych z niepełnośpranością), wychowawczych i z funduszu alimentacyjnego oraz w ramach programu Dobry start.
Pracownicy Ośrodka zajmują się także sprawami z zakresu kierowania do domu pomocy społecznej, pieczy zastępczej i interwencji kryzysowej (niebieska karta) oraz dofinansowań z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Kontakt z pracownikami
Zapraszamy do Ośrodka od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30.
Żeby załatwić sprawy w Mopr osoby ze szczególnymi potrzebami mogą: napisać pismo i wysłać je na adres: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie ul. Waryńskiego 34A 86-300 Grudziądz lub przynieść pismo do sekretariatu.
Sekretariat to biuro, w którym można zostawić pisma, podania, wnioski i dokumenty.
Jak trafić do sekretariatu?
Wchodzisz do budynku wejściem bocznym – od strony windy, a następnie skręcasz w lewo. Teraz wchodzisz schodami lub wjeżdżasz windą na pierwsze piętro.
Gdy będziesz już na pierwszym piętrz otwórz poniższe drzwi
i idź do końca korytarza do kolejnych drzwi, które otwierasz i wchodzisz na klatkę schodową.
Na klatce schodowej odnajdujesz drzwi oznaczone tabliczką z napisem Sekretariat.
Otwórz drzwi z napisem Sekretariat i wejdź do pomieszczenia. Tutaj nasz pracownik pomoże w załatwieniu sprawy.
Jeśli chcesz się z nami skontaktować telefonicznie, zadzwoń na numer 566968700 lub wyślij fax na numer 566968702 .
Możesz też wysłać wiadomość e-mail na adres:
Możesz także napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-PUAP: www.epuap.gov.pl. ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. Do tego sposobu trzeba mieć internet i swoje konto w ePUAP.
Osoby mające zamiar skorzystania z usługi tłumacza języka migowego powinny skontaktować się w godzinach pracy Ośrodka co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Mopr, z wyłączeniem sytuacji nagłych, poprzez:
- zgłoszenie się osobiście w sekretariacie Ośrodka przy ul. Waryńskiego 34A, pok. nr 101;
- przesłanie prośby o umówienie spotkania na adres poczty elektronicznej
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub na numer faksu: 566968702; - zgłoszenie telefonicznej prośby przy pomocy osoby przybranej dzwoniąc pod numer: 566968701.
- Szczegóły
Deklaracja dostępności Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- dokumenty PDF nie są w całości poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidzących (np. nieprawidłowo przygotowane m.in. tabele oraz wykresy, brak opisu i tytułów obrazów, brak sekcji nawigacyjnych, tytułu itp.)
- brak audio deskrypcji dla materiałów video/multimedialnych
- część materiałów w menu Media nie jest dostępna cyfrowo, ponieważ są to skany czasopism w formacie JPG, PNG
Wyłączenia
- dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, dokumenty utworzone w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowanych przed dniem 23 września 2018 r.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklaracja została sporządzona dnia:
- Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Pobierz Raport z wynikami przeglądu dostępności (PDF, 131 KB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Marcin Stodolski, Magdalena Krysiak.
- E-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - Telefon: 566968707
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu
- Adres: ul. Ludwika Waryńskiego 34A
86-300 Grudziądz - E-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - Telefon: 56 69 68 701
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Grudziądzu posiada siedzibę zlokalizowaną w 3 budynkach przy ul. Waryńskiego 34A, ul. Waryńskiego 36 i ul. Waryńskiego 32-36.
Dostępność architektoniczna w budynku przy ul. Waryńskiego 34A:
Do budynku prowadzą 3 wejścia od ul. Waryńskiego 34A, z których przy dwóch znajduje się podjazd dla wózków inwalidzkich wraz z obustronnymi poręczami. Dojście do budynku jest utwardzone (asfalt), bez krawężników. Przy wejściu z prawej strony budynku wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Drzwi wejściowe do budynku mają odpowiednią szerokość dostosowaną do poruszania się osób niepełnosprawnych oraz posiadają obniżone progi. Na drzwiach znajdują się znaki graficzne wskazujące dogodne wejście do budynku dla osób niepełnosprawnych. Przy głównym wejściu do budynku zamontowano system wzywania call-hear przeznaczony dla osób z dysfunkcją ruchową, wzroku, słuchu i starszych, informujący, że przed wejściem znajduje się osoba prosząca o pomoc lub asystę. System ten ułatwia dostęp do budynku każdemu, kto ma trudności w samodzielnym poruszaniu się. Osoba potrzebująca wsparcia naciska przycisk i czeka na pojawienie się pracownika MOPR, który zaprowadzi lub wskaże miejsce jej wizyty.
W budynku udostępniono system YourWay Plus i YourWay Beacon skierowany do osób niewidomych i słabowidzących, dzięki którym osoby te będą mogły odnaleźć m. in. wejście i wyjście z budynku, windę, a także odnaleźć miejsca, które zostały przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Osoba z dysfunkcją wzroku po połączeniu z telefonem komórkowym posiadającym bezpłatną aplikację YourWay otrzyma informację głosową opisującą miejsce w którym się znajduje.
Dla osób niepełnosprawnych dostępne są 3 kondygnacje o równym poziomie, z posadzką wyłożoną wykładziną antypoślizgową. Na piętra oprócz windy prowadzą schody, przy których zostały umieszczone poręcze. Na pierwszy i ostatni bieg schodów zamontowano wewnętrzne oznaczenia poziome, tj. aluminiowe nakładki wyczuwalne stopami i za pomocą białej laski, zapewniające osobom z dysfunkcją wzroku komfort bezpiecznego i sprawnego poruszania się.
Korytarze umożliwiają poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim (o szerokości większej niż 1,2 m). Drzwi wewnętrzne do pokoi nie posiadają progów.
W budynku znajduje się winda z oznakowaniem dla osób niewidomych i słabowidzących oraz informacją głosową określającą kondygnację, na której zatrzymała się winda. Zastosowano znaki graficzne oznaczające m. in. dojście do windy czy toaletę.
Na parterze budynku znajduje się przenośna pętla indukcyjna przeznaczona dla osób niedosłyszących–użytkowników aparatów słuchowych, wspomagająca rozmowę podczas spotkań z pracownikami MOPR i ułatwiająca sprawne komunikowanie się z osobami z niepełnosprawnością sensoryczną.
Toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych wyposażona w niezbędne akcesoria (uchwyty, poręcze) znajduje się na parterze budynku.
Do budynku istnieje możliwość wejścia z psem asystującym. Ponadto istnieje również możliwość obsługi petenta z niepełnosprawnością ruchową przez pracownika Ośrodka w pokoju na parterze budynku. W budynku nie jest dostępna lupa powiększająca.
W budynku na parterze zainstalowano plan tyflograficzny wspomagający orientację przestrzenną osobom z dysfunkcjami wzroku w lepszym odnalezieniu się w budynku oraz umożliwiający szybkie dotarcie do poszczególnych pomieszczeń. Nie ma oznaczeń w alfabecie Brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Osoby niesłyszące oraz osoby mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Ośrodku mogą ponadto skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego zgodnie
z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 20). Zamiar skorzystania z usługi tłumacza języka migowego można zgłosić w godzinach pracy Ośrodka co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Ośrodku, z wyłączeniem sytuacji nagłych, w następujący sposób:
- osobiście w sekretariacie Ośrodka przy ul. Waryńskiego 34A, pok. nr 101,
- przesłanie prośby o umówienie spotkania na adres poczty elektronicznej
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub na nr faksu: 56 69 68 702, - zgłoszenie telefoniczne przy pomocy osoby przybranej dzwoniąc pod numer: 56 69 68 701.
Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 100 z późn. zm.).
Dostępność architektoniczna w budynku przy ul. Waryńskiego 36:
Dojście do budynku jest utwardzone (kostka), bez krawężników. Do budynku prowadzą 2 odrębne wejścia od ul. Waryńskiego 36:
- pierwsze wejście do budynku jest po schodach, brak podjazdu dla wózków inwalidzkich. Wejście to obejmuje 2 kondygnacje o równym poziomie, z posadzką lastryko, z czego kondygnacja na parterze stanowi tylko klatkę schodową. Na piętro prowadzą schody, przy których została umieszczona poręcz. Drzwi wewnętrzne do pokoi nie posiadają progów,
- drugie wejście pozwala na wjazd wózkiem inwalidzkim. Drzwi wejściowe do budynku mają szerokość dostosowaną do poruszania się osób niepełnosprawnych oraz posiadają obniżony próg. Drzwi wewnętrzne do pokoi nie posiadają progów.
W budynku nie ma windy, pochylni, platformy ani transportera schodowego.
W budynku istnieje sygnalizacja przywołująca pracownika. Osoba potrzebująca wsparcia naciska przycisk i czeka na pojawienie się pracownika MOPR, który zaprowadzi lub wskaże miejsce jej wizyty. W budynku nie jest dostępna lupa powiększająca.
W budynku nie ma toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych.
Przed budynkiem nie ma wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku istnieje możliwość wejścia z psem asystującym.
Osoby niesłyszące oraz osoby mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Ośrodku mogą ponadto skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 20). Zamiar skorzystania z usługi tłumacza języka migowego można zgłosić w godzinach pracy Ośrodka co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Ośrodku, z wyłączeniem sytuacji nagłych, w następujący sposób:
- osobiście w sekretariacie Ośrodka przy ul. Waryńskiego 34A, pok. nr 101,
- przesłanie prośby o umówienie spotkania na adres poczty elektronicznej
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub na nr faksu: 56 69 68 702, - zgłoszenie telefoniczne przy pomocy osoby przybranej dzwoniąc pod numer: 56 69 68 701.
Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 100 z późn. zm.).
Dostępność architektoniczna w budynku przy ul. Waryńskiego 32-36:
Do budynku prowadzi wejście od ul. Waryńskiego 32-36. Dojście do budynku jest utwardzone (kostka), bez krawężników. Wejście do budynku po schodach, brak podjazdu dla wózków inwalidzkich. Drzwi wejściowe do budynku mają szerokość dostosowaną do poruszania się osób niepełnosprawnych oraz posiadają obniżony próg.
Dostępne są 3 kondygnacje o równym poziomie, z posadzką wyłożoną kafelkami, z czego kondygnacja na parterze stanowi tylko klatkę schodową. W budynku nie ma windy. Na piętro prowadzą schody, przy których została umieszczona poręcz. Korytarze umożliwiają poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim (o szerokości większej niż 1,2 m), nie ma zaś poręczy przyściennych. Drzwi wewnętrzne do pokoi nie posiadają progów.
W budynku nie ma pochylni, platformy ani transportera schodowego. Nie ma również pętli indukcyjnej ani sygnalizacji przywołującej obsługę budynku. W budynku nie jest dostępna lupa powiększająca.
W budynku nie ma toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych.
Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Osoby niesłyszące oraz osoby mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Ośrodku mogą ponadto skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 20). Zamiar skorzystania z usługi tłumacza języka migowego można zgłosić w godzinach pracy Ośrodka co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Ośrodku, z wyłączeniem sytuacji nagłych, w następujący sposób:
- osobiście w sekretariacie Ośrodka przy ul. Waryńskiego 34A, pok. nr 101,
- przesłanie prośby o umówienie spotkania na adres poczty elektronicznej
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub na nr faksu: 56 69 68 702, - zgłoszenie telefoniczne przy pomocy osoby przybranej dzwoniąc pod numer: 56 69 68 701.
Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 100 z późn. zm.).
Dostępność architektoniczna w budynku przy ul. Waryńskiego 32-36:
Do budynku prowadzi wejście od ul. Waryńskiego 32-36. Dojście do budynku jest utwardzone (kostka), bez krawężników. Wejście do budynku po schodach, brak podjazdu dla wózków inwalidzkich. Drzwi wejściowe do budynku mają szerokość dostosowaną do poruszania się osób niepełnosprawnych oraz posiadają obniżony próg.
Dostępne są 3 kondygnacje o równym poziomie, z posadzką wyłożoną kafelkami, z czego kondygnacja na parterze stanowi tylko klatkę schodową. W budynku nie ma windy. Na piętro prowadzą schody, przy których została umieszczona poręcz. Korytarze umożliwiają poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim (o szerokości większej niż 1,2 m), nie ma zaś poręczy przyściennych. Drzwi wewnętrzne do pokoi nie posiadają progów.
W budynku nie ma pochylni, platformy ani transportera schodowego. Nie ma również pętli indukcyjnej ani sygnalizacji przywołującej obsługę budynku. W budynku nie jest dostępna lupa powiększająca.
W budynku nie ma toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych.
Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Osoby niesłyszące oraz osoby mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Ośrodku mogą ponadto skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 20). Zamiar skorzystania z usługi tłumacza języka migowego można zgłosić w godzinach pracy Ośrodka co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Ośrodku, z wyłączeniem sytuacji nagłych, w następujący sposób:
- osobiście w sekretariacie Ośrodka przy ul. Waryńskiego 34A, pok. nr 101,
- przesłanie prośby o umówienie spotkania na adres poczty elektronicznej
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub na nr faksu: 56 69 68 702, - zgłoszenie telefoniczne przy pomocy osoby przybranej dzwoniąc pod numer: 56 69 68 701.
Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 100 z późn. zm.).
Szczegółowe informacje o tłumaczu języka migowego dostępne są na stronie internetowej Grudziądza - kliknij na link i zapoznaj się ze szczegółowymi informacjami!
Informacje dodatkowe
Ułatwienia
Po witrynie można poruszać się za pomocą klawiatury poprzez użycie klawiszy:
- tabulacji Tab (idź do przodu)
- Shift+TAB (idź do tyłu)
- Enter (wybierz)
- Spacja (oznacz/rozwiń w np. pola rozwijane, listy rozwijane oraz przewijanie strony)
- strzałki „góra” i „dół” (przechodzenie po elementach listy rozwijanej.
Inne informacje i oświadczenia
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Grudziądzu będzie dążyć do poprawienia niedostępnych elementów strony, przede wszystkim załączników, które publikowane są obecnie w formacie PDF.
- Szczegóły
Osoby niesłyszące chcące skorzystać z usługi tłumacza języka migowego powinny na co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Ośrodku (z wyłączeniem sytuacji nagłych):
- zgłosić się osobiście w sekretariacie Ośrodka przy ul. Waryńskiego 34A, pok. nr 101 lub
- przesłać prośbę o umówienie spotkania na adres poczty elektronicznej
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub na nr faksu: 566968702 lub; - zgłosić prośbę telefonicznie przy pomocy osoby przybranej dzwoniąc pod numer: 566968701.
Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Szczegółowe informacje o tłumaczu języka migowego dostępne są na stronie internetowej Grudziądza - kliknij na link i zapoznaj się ze szczegółowymi informacjami!
Poniższe nagranie przedstawia treść nineijszej informacji w języku migowym.